vuurziel's boeken

zin in een praatje?


vrijdag 19 februari 2010

foto bewerken







Toch weer even gaan proberen met "glitter foto.nl"ik geloof dat het wel gelukt is een foto te bewerken, een beetje, maar of ik 'm nou echt te zien krijg op de blog....


wel de tekst en het glittertje, maar dat bewoog daarstraks nog. ook de uil en het witte beestje doen het niet, vreemd, op "de werkpc" , opgesl;agen bij Deze computer doe ie dat wel...

Zo is 2.0 voor mij nog geenszins een forum aan het worden, maar meer een discipline die ik opbreng om dingen uit te proberen. Ik kijk een enkele keer wel op blogs, en zeker op die van degene die ik volg, en zie daar mooie dingen, die mij toch (nog) niet lukken.

Hoe krijgt Just Genie haar dochter op zo'n achtergrond. Wat doet Digitale Fruitmand allemaal voor knappe dingen. Hoe kan het dat mijn wolfje wel beweegt en het uiltje niet. 'Waarom lukt het mij niet een youtubefilmpje te plaatsen

Ik vind dingen doen met plaatjes, merk ik trouwens heel erg duidelijk, leuker dan bedenken hoe digitale dingen voor de bieb nuttiger kunnen worden. Het filmpje van My generation vind ik leuk, maar alle verhalen over toepassingen in "ons" werk lees ik, maar...misschien ook door mijn onmacht en het feit dat ik toch een beperktere werksoort heb. Ik merk ook wel dat ik alle dingen die we doen erg bekijk met de blik van "Hoe zou dit eventueel toe te passen zijn voor klik & Tik samen op het web." Daar ga ik dinsdag eens goed voor zitten.



3 opmerkingen:

  1. Vuurziel...wat een creativiteit! Ben je van de week nog op de centrale, kom dan even langs, gaan we een filmpje op je blog zetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vuurziel ik vind het goed wat je doet van mijn eigen cursus kan ik me ook nog herinneren dat ik dit een van de moeilijkste dingen vond. ik had ook heet gevoel dat ik uren bezig was zonder zichtbaar resultaat en dat het de anderen veel beter af ging.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Aah dit sluit mooi aan op mijn mail in reactie op jouw input voor Klik&Tik. Je worsteling met 23ding was daarin goed te herkennen. En dat is prima, omdat die worsteling ook bij deelnemers van Klik&Tik te verwachten zal zijn.
    Maar laat je niet te veel ontmoedigen door de bewegende gifjes. Ze zijn niet belangrijk en lastig te doorgronden. Je moet je ook afvragen of je zo'n gifje wel op je website wilt zetten. Doorgaans voegt het niets toe en is het alleen maar een irritant gezicht. Sterker nog, ze leiden vaak de aandacht af van de boodschap.

    BeantwoordenVerwijderen