vuurziel's boeken

zin in een praatje?


vrijdag 26 maart 2010

18. librarything nog een keer

Wat een leuke opdracht, boeken verzamelen en op een site zetten.
Evengoed: weer een hulpvraag hier, hoe krijgen al die anderen hele lijsten en blokken met leuke plaatjes op hun blog???
De vorige was het enige dat ik na wééér heel lang proberen en klungelen voor elkaar kreeg. Ik begin nu werkelijk aan mijn gezonde verstand te twijfelen:
1. Porpoise heeft een leuk blokje met voorkanten van boeken, ik krijg het niet voor elkaar met bewerken, indelen, widgets toevoegen e.d.
2. PingelPingel's didactische vaardigheden zijn wellicht niet zijn allersterkste punt, maar hij kreeg mij na lang uitleggen echt niet aan het verstand hoe ik beter met mijn netvibes kan omgaan.
3. Bij de library-thing krijg ik het niet voor elkaar om voorkantjes van boeken toe te voegen
4. Porpoise heeft op haar Blog een leuke video-stream staan, ik durf er niet eens aan te beginnen.
5. Een widget met chatten is me gelukt, samen met JustGenie (nou ja, die legde het mij uit, maar ook als ik ben ingelogd op alle accounts die ik kan verzinnen, ik sta op "offline".

Kortom, het enige wat ik echt nu een peulenschilletje vind is het toevoegen aan mailtjes van gif-plaatjes. En ik besteed wekelijks minstens 6 uur (thuis) aan wat ik niet meer een cursus noem, maar een frustratie-training. Ik krijg erg de neiging om er mee op te houden...

8 opmerkingen:

  1. @Gewoon doorgaan en niet wanhopen. Als je een etude van Chopin begint te studeren lijkt het ook een hopeloze zaak, maar na gestage oefening en proberen lukt het opeens.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ga op 23 dingen naar de opdracht. Bij de ontdekoefening naar nummer 5 'library thing widget' Pas de widget aan jouw wensen aan(breder smaller 4 rijen 6 kolommen...onderaan links even op de 'refresh'knop drukken)dan staat er 'embed deze widget' Kopiëer. Dan naar je blog, de plek waar je gadgets kunt toevoegen. Kies 'HTML/Javascript'en plakken maar. Hoop dat het lukt!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dacht je, 23 dingen, dat ik dat allemaal al niet 48 keer gedaan had? Maar vooruit, je advies krijgt de benefit of the doubt... morgen. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O jee, dat was niet 23 dingen maar collega fruitmand...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Durf haast niet meer te reageren met tips. Heb met je te doen. Maar grijp vooral je collega's bij hun kraag om het je te leren.

    Onder de ontdekoefening had ik gereageerd op jouw vraag.
    Heb je de juiste code gekopieerd? Bij LibraryThing heb je de code nodig in het vakje onder “Embed deze widget”. Vervolgens plak je die in de gadget “html/java script”. En dan zou ie het moeten doen. Heb het net geprobeerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ;-) Iets van de aanhouder en winnen?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hè hè, ja, die aanhouder, maar wat ik toch niet helemaal begrijp is, dat je eigenlijk van al die gadgets er maar steeds 1 en dezelfde moet gebruiken, dat vind ik wel verwarrend. :-)
    Ben benieuwd naar de volgende dingen, of ik nou eens niet eerst wil mopperpieperen.

    BeantwoordenVerwijderen